Tips&Tricks
Desfacere fata usa
Capac volan
Schimb pivoti
Rulmenti spate
Sonda temp. apa
Aparatori noroi
Demontare tapiterie
Piulite planetare
Diverse
 
 
 
 

NOTA: Autorul acestui site nu isi asuma in nici un fel raspunderea pentru eventuale pagube cauzate de folosirea informatiilor de pe site.
Consultati si sectiunea Downloads pentru instructiuni in format PDF.

Desfacere fata usa stanga
Autor: Vially - vwforum.ro - 09.2005

In cele ce urmeaza ma voi referi in special la usa fata stanga, sofer. Pentru desfacerea usii procedati astfel:
Introduceti o surubelnita lata si cu margini rotunde in santul manerului si rasuciti, in locurile indicate de sagetile albe pe desenul cu manerul; Ridicati capacul, cu tot cu butoanele de geam si scoateti mufa butoanelor, dupa apasarea unei cleme pe lateral. Trageti celalalt capac al manerului in sensul indicat de sageata verde, prin alunecare. Desurubati cele 3 suruburi mari in cruce pe care le veti gasi sub aceste doua capace.
Desfaceti cu o surubelnita torx 20 cele 3 suruburi aflate la baza usii. Trageti brusc de fata usii, insistand in special in dreptul locurilor indicate de sagetile galbene.
Desfaceti cu o surubelnita capacelul prin care iese maneta de reglare a oglinzii, si desfaceti surubul DIN STANGA, indicat de sageata rosie.
Dupa ce v-ati asigurat ca ati scos toate suruburile si le-ati pus bine, ridicati cu atentie toata fata usii, scotand-o din locasul ei de langa geam. Tumburusul de la usa trebuie sa iasa prin alunecare. Nu va bucurati, mai aveti de demontat mufa ce se duce la ledul rosu, si abia dupa aceasta puteti pune fata usii in portbagaj.
Operatia de montare se face invers.



Demontare capac volan
Autor: Saboteur si Akebono - vwforum.ro - 12.2005

Se procedeaza in felul urmator:
* se noteaza toate datele necesare din memoria calculatorului si a altor eventuale aparate care ramase fara curent vor pierde datele.
* se decupleaza bateria, pentru siguranta ambele borne.
* se procedeaza la o descarcare a energiei statice prin atingerea unor conducte de apa
* se roteste volanul la 90 de grade fata de pozitia normala de mers drept. Volanul are in spate pe laterale doua orificii, accesibile doar din aceasta pozitie, pe rand, de aceea trebuie adus volanul in aceasta pozitie
* se ia o surubelnita cu maner scurt si lama subtire dar solida, de lungime aprox. 10 cm, care se introduce in orificiul din spatele volanului (vezi poza) si se impinge in jos pentru a impinge arcul care tine capacul clipsat pe volan. Cu cealalta mana se trage capacul 1-2 cm. Capacul se prinde de volan cu 2 stifturi cu cap in forma de sageata care se autoblocheaza pe arc in momentul in care e presat pe volan.
* se intoarce volanul la 180 de grade si se repeta operatiunea cu celalalt arc.
* se trage incet capacul, si se scoate mufa de airbag cu grija sa nu va bufneasca in fata
* puneti capacul cu airbagul intr-un loc sigur, sa nu pice pe jos, in modul in care este fixat in volan (cu stema in sus).
* se scoate cablul din interiorul volanului care se leaga in coloana de directie (contacte pentru claxon si airbag).
* se desface surubul de prindere al volanului cu o cheie lunga spline M12 (de obicei prezenta doar in trusele profesionale).
Capacul se pune la loc astfel: * piulita de prindere a volanului se strange la 60nm.
* se conecteaza mufa in airbag, se potrivesc stifturile pe orificii, si se apasa pana clipseaza.
* se conecteaza bornele bateriei. In timpul acestei operatii este de preferat sa nu fie nimeni prezent in masina.
ATENTIE! Airbag-ul este o componenta activa de mare putere iar orice manevrare gresita poate duce la declansarea acestuia. In urma declansarii pot rezulta vatamari corporale.



Schimb pivoti
Autor: Saboteur - vwforum.ro - 12.2005

* se cumpara pivotul (imaginea 1),se asigura masina si se ridica pe cric.Se da jos roata
* se curata cu spray degripant, apoi cu o cheie de 18 se desface piulita(14) a pivotului
* cu un levier se face parghie pe capul pivotului pentru a-l presa in jos din imbinarea pe con
* cu o cheie de 13 se desfac cele 3 suruburi(16) de prindere a pivotului
* se scoate pivotul din brat si se pune pivotul nou
* strangeti la loc suruburile(16), apoi bagati capul pivotului in fuzeta, si strangeti piulita(14) la maxim




Schimb rulmenti spate
Autor: Saboteur - vwforum.ro - 12.2005

* se slabesc prezoanele rotii spate, se asigura masina impotriva deplasarii cu pene si se ridica pe cric
* se desface roata, se da jos (aveti grija sa nu fie trasa frana de mana)
* cu o surubelnita mecanica sau o daltita se ciocaneste usor in buza capacul butucului pana se scoate de pe butuc. Aveti grija sa nu infigeti surubelnita prin capac pt ca e de aluminiu si se gaureste usor
* se ia o cheie tubulara sau inelara cu cot de 30, dodecagonala (dublu hexagon) si se desface piulita care tine butucul
* se scoate tamburul de frana cu tot cu butuc-rulment sau separat, cum preferati. Tamburul e prins de butuc cu un surub cu cap cruce. Daca e intepenit, puneti surubelnita pe el si dati 2-3 ciocane in cap, eventual spray degripant. Se desface tamburul de butuc-rulment
* se curata cu o carpa axul pe care vine pus butucul-rulment, se pune butucul nou si se strange piulita la maxim, cu forta. Se pune capacelul de tabla peste piulita la loc
* se pune tamburul pe butuc, se strange surubul cap cruce bine
* se pune roata la loc, se strang prezoanele, se lasa din cric jos, si se mai strang o data cu putere prezoanele
Un link util pentru franele din spate: click



Reparatie sonda temperatura apa
Autor: Saboteur - vwforum.ro - 12.2005

Sonda (G62, cod 06A 919501) e un termistor NTC cu val de ~2kohmi la temp. de 25C, si cu o valoare de ~200 ohm la o temp de 90C, temperatura de regim a motorului
* se da jos sonda de pe masina. Sonda este pe corpul termostatului, fixata cu o saiba tip potcoava, si cu o mufa cu siguranta in cap
* sonda e formata din 2 bucati: una de plastic, care cuprinde termistorul, si mufa, si o parte din alama, care se scufunda in apa. Cele doua sunt capsate impreuna, deci trebuie desfacuta buza cu o surubelnita, cu rabdare. Dupa ce ati desfacut buza, cu o mana tineti de partea de plastic, cu alta incalziti usor cu o bricheta partea de alama, pt a inmuia adezivul si a dezlipi termistorul. Se scoate piesa de plastic cu termistorul si mufa (pozele 1,2)
* tocmai am observat ca in sonda este umed. Cele doua corpuri capsate se imbina pe o garnitura, care cu timpul se preseaza, si apare joc. Cumva, intra umezeala in sonda si face scurt circuit. Am uscat sonda, am masurat, valorile sunt ok, deci termistorul nu e defect
* se ia silicon (eu am avut sanitar la indemana, puteti pune si din cel rosu de garnituri daca aveti). Dupa ce se sterge bine interiorul cu niste betisoare cu vata, se usuca bine cu foenul, se baga silicon pe termistor si pe garnitura pt a nu lasa aer inauntru si loc sa intre apa( poza 3)
* se pune sonda la loc, se da cu degetul cu silicon pe imbinare, se rasfrang marginile de alama pe partea din plastic, pe cat posibil(poza 4)



Montaj aparatori noroi
Autor: Horgaban - vwforum.ro - 04.2006

Scule necesare: cap surubelnita Torx 2.5 mm, cheie tubulara 6 mm (sau una care sa se portiveasca cu bitul Torx)
Montaj spate: Se desfac cele 3 suruburi ce fixeaza aparatoarea de noroi din "oala" rotii si cel de sub bara.
Se curata bine de noroi si praf bara, se fixeaza aparatoarea si se insurubeaza la loc cele 4 suruburi
Montaj fata : Se desfac cele 3 suruburi din partea inferioara, se monteaza presuletul, iar pentru partea superioara, mi-au fost livrate 2 cleme (cate 1 clema pentru fiecare aparatoare).



Demontare tapiterie scaune fata
Autor: -Mike- - vwforum.ro - 10.2005

Demontarea sezutului:
Se incepe din spatele scaunului. In partea de jos imediat sub spatar se gaseste o banda de plastic cusuta pe tapiterie, care este presata pe o margine din tabla. Se desface usor cu o surubelnita incepand dintr-un capat. Tot din spate se elibereaza colturile tapiteriei si se impinge banda de plastic catre sezut, pe sub spatar. Spuma peste care este asezata tapiteria se rupe destul de usor, operatiile trebuie executate cu grija.
Se trece la locul din fata. Tapiteria are cusuta pe margine o banda de plastic continua de la un capat la altul. Banda are in profil o forma de L. Se desprinde de pe marginea de tabla incepand dintr-un capat, sau din partea din fata (vezi montaj). Pentru a usura operatiunea nu strica exercitarea unei presiuni pe scaun pentru detensionarea tapiteriei. La final spuma impreuna cu tapiteria sunt eliberate din scaun.
Spuma prezinta insertii de sarma pe care este prinsa tapiteria. Tapiteria prezinta mansoane din material textil prin care sunt introduse alte sarme. Acestea se prind de cele din spuma prin intermediul unor inele.




Montarea sezutului:
Se urmeaza procedura inversa. Banda de plastic cu profil L trebuie rasucita de 2 ori inspre interior, pentru a se potrivi cu marginea metalica a scaunului. Pentru a reusi pozitionarea corecta am inceput din fata scaunului dupa ce am dat jos masca de plastic. Mai grea este pozitionarea in dreptul manetei de ridicare a scaunului soferului. Prinderea benzii din spate nu prezinta probleme.




Demontarea partiala a spatarului:
Operatia a inceput cu sezutul demontat, in spatele scaunului. Jos sunt doua benzi de plastic prinse una in alta. Se desfac greu, cu doua surubelnite ca o anvelopa de pe janta.
Se trece in partea din fata a scaunului unde se ridica cu grija spuma. Sunt doua sarme oteloase care intind spatarul scaunului. Acestea sunt prinse in partea de jos prin doua orificii si asigurate de dopuri de plastic. Se scot sarmele care sunt indoite in gauri, tensionandu-le la maxim.
Iarasi in spate. Tapiteria prezinta mansoane din material textil prin care se ancoreaza cu sarme de alte elemente ale spatarului.





Montarea spatarului:
Exact invers. Mai dificila este montarea sarmelor. Se apasa in scaun pentru a usura intinderea lor si se apeleaza la trick-ul din poze. Nici la montarea finala a celor doua benzi de plastic nu este usor. Se foloseste aceeasi tehnica a levierului.


Inlocuire piulite planetare
Autor: Akebono - vwforum.ro - 11.2005

Este vorba de piulitele de strangere a planetarelor aflate pe primele modele Fabia (inainte de 2002-2003) care trebuiesc schimbate, conform procedurii de service.
Cele vechi se dau jos cu o cheie imbus de 19. Cele noi se strang cu cheie dublu-hexagonala de 36. Cuplul este de 50Nm la 45 grade.



Va urma........